Pinksteren
Maandag 1 juni 2020 is Yools gesloten voor Pinkstermaandag. Dinsdag 2 juni staan we terug voor jullie klaar!

Yools Helpdesk

Ik heb een vraag over...
Varia

Hoe verwijder ik de melding "tijdelijk gesloten" van mijn Google Mijn Bedrijf pagina?

In dit artikel geven we jou wat meer informatie over waar deze melding vandaan komt en hoe je deze van je bedrijfspagina kan verwijderen.
Bij de start van de lockdown ten gevolge van het coronavirus heeft Google een update binnen Google Mijn Bedrijf doorgevoerd waardoor het mogelijk werd om met één klik een organisatie als tijdelijk gesloten te markeren.


Op basis van informatie van officiële bronnen zoals de overheid, heeft Google ook automatisch de melding "Tijdelijk gesloten" toegevoegd aan een heleboel bedrijven waaronder horecabedrijven, wellness centra en scholen.

Nu de verplichte sluiting van veel bedrijven op z'n einde loopt merken we dat deze melding niet altijd automatisch terug verdwijnt. Daarom geven we hieronder even een woordje uitleg over hoe je dit zelf kan updaten.
1. Surf naar Google Mijn Bedrijf
Dat kan via deze link.

Druk op de pagina op de blauwe "Nu beheren" knop.
Deze knop staat zowel onder de tekst als rechts bovenaan de pagina.
2. Log in met de Google Account die gekoppeld is aan jouw Google Mijn Bedrijf pagina
Niet zeker welke account dit is? Als Yools jouw pagina heeft gemaakt bij het ontwerpen van je site kunnen wij jou deze login gegevens bezorgen.
3. Ga vervolgens in het volgende scherm naar het tabblad Informatie
4. Klik aan de rechterkant, onder de header Dit bedrijf heropenen op Google op Markeren als geopend
De aanpassing treedt normaal gezien direct in werking. Google even op je eigen bedrijfsnaam en als alles goed is gegaan, zie je daar meteen de aanpassing verschijnen.

Niet gevonden wat je zocht?

Soms is jouw vraag wat unieker, specifieker,... Dan wat we hier in onze hulpartikelen beschrijven. Je kan hiermee steeds bij ons terecht!

Niet gevonden wat je zocht?