Stopzetting samenwerking
Je wil de samenwerking met Yools graag stopzetten? Uiteraard zien we je niet graag gaan maar we maken het proces graag zo vlot en duidelijk mogelijk. Hieronder kan je meer informatie terugvinden over hoe het proces in zijn werk gaat alsook de meest gestelde vragen.
Je kan de vragenlijst invullen via deze link of via de button hieronder. Heb je vragen of twijfels? Contacteer ons.
We contacteren je via e-mail met een bevestiging dat we jouw vragenlijst correct hebben ontvangen. Indien nodig zullen we via deze weg verder afstemmen over eventuele nodige vervolgacties.
De stopzetting is bij deze correct geregistreerd in ons systeem.
Op welke datum gaat mijn website offline?
Jouw website kan standaard bij Yools online blijven tot het einde van je reeds betaalde jaarlijks pakket. Deze datum kan je terugvinden op je laatste jaarlijkse factuur die je van ons hebt ontvangen. Wil je je website vroeger offline? Dan kan je dit meegeven in de vragenlijst. We houden hier dan rekening mee.
"Website offline" wil zeggen: wij verwijderen de website die Yools heeft gebouwd van onze servers. Deze actie is onomkeerbaar.
Indien je je huidige website graag meeneemt en ergens anders host dan heb je je de bestanden nodig die op onze server gehost staan. Let wel op dat je kiest voor een hosting partner die Wordpress ondersteunt. Wij maken een pakketje met alle nodige bestanden en bezorgen jou dit via Wetransfer. Hier is een kostprijs aan verbonden. Neem contact op met onze support om deze optie te bespreken.
Je website is onlosmakelijk verbonden met het SiteManager platform. Het is dus niet mogelijk om de bestanden aangeleverd te krijgen en elders te hosten. Het is wél mogelijk om rechtstreeks klant te worden bij SiteManager en je website via die weg te behouden. We bespreken deze optie graag met jou.
Hoe zit het met mijn domeinnaam?
Jouw domeinnaam kan via Yools of via een andere registrar geregistreerd zijn (bv. Combell).
Is je domeinnaam via Yools geregistreerd? Dan moet je deze verhuizen naar een nieuwe registrar om eigenaar te blijven na afloop van onze samenwerking. We bezorgen je kostenloos de transfercode om deze verhuis in orde te maken of je kan de verhuiscode zelf aanvragen via de website van DNS Belgium. Je hebt hiervoor de tijd tot het einde van je huidig jaarlijks pakket (=afloop van onze samenwerking).
Is je domeinnaam geregistreerd via een andere registrar? Dan moet je zelf contact met hen opnemen indien je deze wil opzeggen. De jaarlijkse betaling voor deze domeinnaam verloopt in dit geval ook via deze partij en niet via Yools. Wij regelen deze stopzetting niet.
Wij verwijderen de domeinnaam na afloop van onze samenwerking uit onze account. Dat wil zeggen dat deze terug op de vrije markt komt. In sommige gevallen worden deze domeinnamen opgekocht door een derde partij. Wij hebben hier geen controle over. Overweeg dus goed of dit in jouw situatie kwaad kan.
- Indien je de domeinnaam overdraagt maar er is nog geen nieuwe website: Vergeet dan niet je domeinnaam opnieuw te koppelen aan de huidige website, anders zal deze onbereikbaar worden. Heb je hier vragen over? Neem dan gerust even contact op met onze support.
- Indien je een forwarding e-mailadres gebruikt eindigend op @(jouw domeinnaam) moet deze forwarder opnieuw geactiveerd worden na de verhuis van je domeinnaam.
- Indien er DNS records ingesteld die jouw e-mailverkeer regelen moeten deze opnieuw ingesteld worden na de verhuis: anders zal je e-mail niet werken.
Hoe zit het met mijn e-mail?
Jouw e-mail kan enkele verschillende vormen aannemen. Eindigt je e-mailadres op @gmail.com, @hotmail.com, @telenet.be,... dan veranderd er niets. Heb je een e-mailadres dat eindigt op jouw domeinnaam? (bv. jouw domeinnaam is horecazaak.be en je hebt een e-mailadres dat eindigt op @horecazaak.be) Dan lees je best even verder.
Optie 1: Jouw e-mailadres is een forwarder
Van zodra je jouw domeinnaam verhuist naar een nieuwe registrar moet je deze forwarder terug (laten) activeren: anders zal deze niet meer werken.
Optie 2: Jouw e-mailadres heeft een mailbox (verzenden en ontvangen vanuit hetzelfde e-mailadres)
Verhuis je domeinnaam bij voorkeur naar de partner die ook jouw e-mail in beheer heeft. Regel deze verhuis op tijd!
Indien je een e-mailadres hebt dat gekoppeld is aan je domeinnaam en je wil deze na je stopzetting bij Yools blijven gebruiken dan is het geen optie om deze te laten vervallen. Als je domeinnaam niet in jouw beheer is dan zal je e-mailadres ook niet meer werken.
Zit je even vast?
Staat het antwoord op jouw vraag nog niet op onze helpdesk? Neem dan zeker even contact met ons op.